Adrenalinové centrum Baldovec

Poblíž propasti Macocha, zhruba 8 km vzdušnou čarou SZ od obce Jedovnice, leží autokempink Baldovec. Zapomenutý kout, opravdový konec světa v údolí Bílé vody, uprostřed nejhlubších hvozdů, z východní strany sevřený vojenským újezdem. K nejbližšímu autobusu v obci Rozstání činí vzdálenost dlouhé 3 km. Kemp je proslulý adrenalinovými sporty, patří k nejlépe vybaveným v České republice. Je dobře vybaven pro sportovní činnosti, např. pro tenis, volejbal či lukostřelbu. V neposlední řadě kemp nabízí relaxaci ve welness zařízení se solnou jeskyní a vodním světem, případně ve venkovním bazénu. Kemp leží na turisticky značených cestách, po kterých můžeme konat kratší i dlouhé výlety k jeskyním Moravského krasu.

Adrenalinové centrum nabízí několik atrakcí. Lanové centrum má celkem 16 lanových mostů a překážek umístěných ve výšce 8 – 9 metrů nad zemí. Horolezecká věž se 7 cvičnými stěnami o výšce 12 až 21 metrů s různými stupni obtížnosti je nejvyšší celodřevěnou horolezeckou stavbou ve střední Evropě. Další adrenalinovou atrakcí je lanovka, na které se spustíte z výšky 16 m a svezete po laně dlouhém 140 m. Vyplavení adrenalinu nabídne  také Tarzaní skok, kde můžete skočit z výšky 18 m a zažít přetížení několika G. Žádaná je také obří houpačka Big Swing ve výšce 9 m nad zemí, s počátečním 3 m volným pádem.

Bližší informace o kempu Baldovec zde.

Tip na výlet: z Rozstání přes kemp Baldovec ke Sloupsko-šošůvským jeskyním. Po vystoupení z autobusu na křižovatce v Rozstání (0 km) se vydáme po červené značce do Baldovce (2 km), a dále pokračujeme po žluté značce do kempu Baldovec (2,8 km), a údolím Bíleho potoka k rozcestí Holštejn (5,5 km). 550 m jižně od rozcestí jezřícenina hradu Holštejn. Bílý potok se v údolí pod zříceninou propadá do krasového podzemí. Od rozcestí se vydáme po červené zn. do Šošůvky (7,5 km). Obec je poprvé připomínána v r. 1374. V okolí jsou dvě vápenky a lom na drobu. Pokračujeme do Sloupu (9 km) a ke vstupu do Sloupsko-šošůvských jeskyní (9,5 km). Název obce Sloup odvozen patrně od 19 m vysoké skály sloupovitého vzhledu (zv. Hřebenáč) u vchodu do jeskyní. Turistická mapa.

Veřejná doprava: Z Brna do Blanska a zpět vlak linky S2. Z Blanska do Rozstáníautobus linky 231. Po skončení výletu ze Sloupu do Blanska autobus 233. Můžeme také použít autobus 240 ze Sloupu do Rájce Jestřebí, a zde přestoupit na vlak linky S2 do Brna.

Autem: Z Brna na sever směr Svitavy po silnici I/43, v Lipůvce odbočíme na kruhovém objezdu vpravo směr Blansko po silnici 379, na začátku Blanska vpravo, a nadále po silnici 379 pokračujeme směr Lažánky, Jedovnice a Kotvrdovice. Zde odbočíme vlevo na silnici 378 směr Lipovec a Rozstání. Zde odbočíme do Baldovce a podle značení do kempu. Vzdálenost z centra Brna 51 km, doba jízdy 45 min.

Příspěvek z rubriky Sport a rekreace a označen , , , , .